Verslo / produkto įvedimas į užsienio rinką

verslo plėtra užsienio rinkoje

Vykdant produkto ar paslaugos įvedimą į naują rinką, dažnai susiduriame su šiais pagrindiniais klausimais: nuo ko pradėti, kaip susidėlioti strategiją – planą, kaip pamatuoti efektyvumą, įvertinti ar užsibrėžti tikslai ir siekiai yra realūs (įgyvendinami) bei apskritai ar produktas bus paklausus. Ar pačiam gali pavykti atsakyti į visus šiuos klausimus neturint pakankamai žinių? Vargu.

Prieš įvedinėdami verslą į kitą rinką, atlikite išsamias analizes. Visų pirma, išanalizuokite kiek ir kokius konkurentus konkrečioje rinkoje turėsite. Konkurentų analizė yra esminis, daug lemiantis žingsnis, kuris padės išsiaiškinti ar jūs galėsite pasiekti savo norimų rezultatų naujoje rinkoje. Jeigu matote jog konkurencija yra labai didelė, didžioji dalis distributorių siūlys rinktis kitą, mažesnį konkurencingumą turinčią rinką. Atlikus konkurencijos analizę, išsiaiškinkite kuo jūsų produktas yra geresnis už konkurento. T.y. ar ji turi kažkokį išskirtinumą, privalumą, galbūt jis yra kokybiškesnis ar pigesnis. Kiekviena detalė yra labai svarbi ir gali atnešti naudos.

Kitas žingsnis – strategijos išgryninimas. Na, o dar kitaip, tiesiog viešųjų pirkimų sprendimai (ang. procurement solutions). Verslo plėtros strategija yra labai svarbus bet kuriam verslui. Jo pagalba jūs turėsite planą bei žinosite kas po ko eis. Tai reiškia, jog žinosite kokioje rinkoje atsidurs jūsų produktas, kaip jį parduosite, kokius pagalbos šaltinius tam naudosite, kokie bus kaštai ir t.t.

Patikimų partnerių paieška yra dar vienas svarbus žingsnis. Jeigu planuojate savo produktą pristatyti ir pardavinėti kitoje šalyje, svarbu turėti patikimus partnerius, kurie ne tik padės jaustis tvirčiau, tačiau padės tapti finansiškai stabilesniais.

Žinoma, nepamirškite jog visi veiksmai ir vykdomi darbai turi būti nuolatos stebimi, kontroliuojami. Menkiausia klaida gali atnešti daug nuostolių. Tuo pačiu, atkreipkite kokybę ir į jūsų teikiamas paslaugas. Jeigu nepasiūlysite kokybės – neturėsite ir gerų rezultatų. Be to, vietiniai labai vertina kai naujai į jų rinką atėjęs produktas yra ne tik pigesnis ar unikalesnis, bet kokybiškesnis nei kiti, jau esantys.

Galiausiai, jeigu norite jog verslas taptų sėkmingas, o tarptautiniai pardavimai (ang. international sales) būtų pelningi, nepamirškite ir vietinių. Komunikaciją, dalyvavimas renginiuose bei dėmesio parodymas gali tapti vienu pagrindinių sėkmės faktorių. Vietiniai tai labai vertina!