Negabaritiniai kroviniai

Negabaritiniai kroviniai

Vis labiau plečiantis vėjo jėgainių parkams Lietuvoje, aktualija tampa jėgainės atgabenimas į statymo vietą. Jos yra išardomos dalimis ir atvežamos vilkikais. Vėjo jėgainės stulpo aukštis siekia 100 m ir daugiau, o sparnų ilgis – >62 m. Būtent tokie kroviniai vadinami negabaritiniais.

Negabaritiniai kroviniai – tai paletės ar kroviniai, kurie viršija standartinio krovinio gabaritinius išmatavimus arba svorio/tūrio santykį. Standartiniai krovinio, kuris sukrautas ant palečių, išmatavimai yra 1,2m(ilgis) x 0,8m (plotis) x 1,5m (aukštis); vienos paletės svoris >350 kg, o krovinio tūrio ir svorio santykis iki 250 kg/m3. Kitaip tariant, tai yra krovinys, kurio išmatavimai viršija daugiau nei 30 proc. standartinio krovinio išmatavimų, jis yra išsikišęs daugiau nei 100 cm už transporto priemonės ribų.

Negabaritiniai kroviniai gabenami specialiomis transporto priemonėmis – platformomis. Jos žymimos specialiais skiriamaisiais ženklais ir vežamos mažais greičiais, tvirtinamos specialiais diržais.

Pagal VKTI (Valstybinės kelių transporto inspekcija), negabaritinių krovinių gabenimo leidimai valstybinės reikšmės keliais išduodami tik nedalomiems kroviniams vežti arba, kai tokių krovinių negalima ar netikslinga vežti kitaip. Leidimai negabaritiniams ir (ar) sunkiasvoriams kroviniams vežti išduodami 5 VKTI departamentuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose bei Panevėžyje.

Negabaritinių krovinių gabenimo maršrutą tenka derinti su daugeliu institucijų: Transporto ir kelių tyrimo institutu (TKTI) Kaune, ruošiančiu specialų projektą konkrečiam kroviniui gabenti, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), kiekvieno regiono elektros tinklų tarnybomis, kartais net ir su Lietuvos geležinkelių atitinkama tarnyba. Gali tekti supilti papildomas sankasas, kad transporto priemonė galėtų apsisukti ir pan. Tai užtrunka bei kainuoja nemažus pinigus.