Gudrybės, kurias naudoja prekybininkai tam, kad pirkėjai pirktų daugiau

DSC_1918-960x640

Labai dažnai atsitinka taip, kad nuėję į parduotuvę nusipirkti duonos ir dešros iš jos išeiname su didžiule krūva neplanuotų pirkinių, kurie dažniausiai yra pasmerkti sugesti ir būti išmestais. Tuomet mes sakome: „Buvo išpardavimas…“ arba „Tiesiog tuo metu buvau alkanas“. Taip yra todėl, jog prekybininkai taiko rinkodaros gudrybes, kurios paskatina pirkėjus pirkti daugiau, nei jiems tuo metu reikia. Šiame straipsnyje aptarsime keletą pagrindinių triukų, kurie mus skatina taip elgtis.

Atpalaiduojanti muzika

Mokslininkai padarė išvadą, kad restoranuose fone grojanti klasikinė muzika žmonėms „padeda“ išleisti 10 proc. daugiau nei valgant tyloje. Parduotuvėje prekybininkai su mūsų emocijomis elgiasi taip pat – sugroja pažįstamą dainelę, o tuo tarpu mes jos besiklausydami pripildome pirkinių krepšelį.

Reklamose pasitelkiami atletiški sportininkai

Reklamose dažnai galima pamatyti atletiškus, išvaizdžius žmones valgančius didelį mėsainį ar rankoje laikantčius didelį butelį Coca-colos. Pasąmonėje trokšdami būti tokie kaip jie, parduotuvėje be jau numatytų pirkinių nusiperkame ir matytus reklamoje, nors jie tuo metu mums gali būti ir visai nereikalingi.

Sveikas maistas

Šiuo metu labai populiarus sveikas gyvenimo būdas daro įtaką ir prekių ženklams. Gamintojai supranta, kad jeigu pirkėjas manys, jog produktas yra sveikas, nupirks dar daugiau. Deja, sveikumą akcentuojantys teiginiai pažymėti ant etikečių dažnai nieko neturi bendro su realybe ir tokie ženklai kaip „be GMO“ arba „100% ekologiški“ daro prekes tik brangesnes už tokius pat sveikus ir kokybiškus produktus be šių etikečių.

Prekės esančios akių lygyje

Rinkodaros specialistai žino, jog norint, kad prekės taptų patrauklesnės, jos turėtų būti lentynose padėtos ypatingu būdu. Jie naudoja akių judesių registravimo tyrimą tam, kad nustatytų tas vietas, į kurias žmonės dažniausiai kreipia dėmesį. Į šias vietas patenka tos prekės, kurias nori parduoti prekybininkai.

Skanus kvapas

Užuostas maisto kvapas nukeliauja į smegenis. Kvapas sukelia emocijas ir įstringa atmintyje. Šilti kvapai sužadina teigiamas emocijas, šalti kvapai – neigiamas. Tai žinant prekybininkai sukuria ryšį tarp kvapo ir daikto, kurį nori parduoti. Taigi, bandelių skyriuje visuomet kvepia ką tik iškeptomis bandelėmis, o mėsos skyriuje ką tik iškepta višta. Net perkant tokius daiktus kaip mikrobangų krosnelė šalia jos galima pamatyti iškeptos vištienos atvaizdą.

Mažos kainos

Psichologiniai tyrimai parodė, jog pirkėjai mėgsta pirkti tai, kas yra parduodama už mažesnę kainą, nes racionalu mokėti mažiau ir taip sutaupyti. Tačiau dažnai prekėms yra taikomos nuolaidos tik tuomet, kai perkame didesnį jų kiekį, už kurį tenka sumokėti brangiau nei kad pirktume vieną prekę. Taip pat dažnai toje pačioje parduotuvėje galima įsigyti kito gamintojo tos pačios rūšies prekių už dar žemesnę kainą, nors joms nuolaidos netaikomos.

Išvada: nereikėtų ant prekybininkų pykti, už gražias meniškas reklamas, parduotuvėse grojančią nuotaikingą muziką, šviežiomis bandelėmis kvepiantį duonos skyrių ir prekėms taikomas nuolaidas. Tiesiog reikėtų vadovautis racionaliu protu ir pirkti tai, kas jums reikalinga, o jei šiom prekėm tuo metu yra taikomos nuolaidos, tai tik dar geriau.